Me teeme valgust

Me teeme valgust

Perefirma Panzeri lugu sai alguse aastal 1947, mil tehnika- ja insenerikogemustega Carlo Panzeri ettevõtte asutas. Firma spetsialiseerus lampide komponentide tootmisele kaasaegses, tipptasemel sisseseadega tehases. Nii oli Panzeri algusest peale võimeline rahuldama klientide vajadusi kiiresti ja paindlikult. 1990ndateks oli aeg küps tulla välja enda disainvalgustite brändiga. 2010. aastal sai Panzerist üks esimesi Itaalia valgustibrändidest, mis keskendus LED-lahenduste väljatöötamisele. Tajuti keskkonna muutumist ja reageeriti varakult. See aitas püsida valgustitööstuse arengu loožikohal ja lõigata uuest tehnoloogiast täit kasu. Tänapäeval on suunatud tähelepanu rahvusvahelistele turgudele, et laiendada ärivõimalusi veelgi. See tõi kaasa 2016. aastal kaasa esimese filiaali avamise Saksamaal Münchenis. Hetkel tegeldakse aktiivselt uute võimaluste otsimisega teistel oluliste turgudel, Ühendkuningriigis ja USAs. Panzeri hea Eesti partneri Moodsa Valgustuse küsimustele vastab Carlo Panzeri poeg Frederico.

Paljud Itaalia perefirmad on pidanud oma brändi maha müüma. Panzeri on endiselt pere omanduses ja arendab seda edukalt. Mis on teie pere saladus? 

Me oleme väga üksmeelne pere ja selle väärtuse andsid ?rma asutajad Carlo ja Irene Panzeri edasi järgmisele põlvkonnale, Norbertole, Enzole ja Simonettale. Igaüks perekonnast on keskendunud erinevatele tegevusvaldkondadele, kuid otsuseid tehakse alati ühiselt, jagades vastutust. Samad põhimõtted on edasi antud kolmandale põlvkonnale, kellest olen ?rmas praegu ainsana mina, kuid mulle, vennale ja nõbudele õpetati, kuidas ühiselt tegutseda ja üksteist aidata.

Mis eristab Panzerit teistest valgustusbrändidest? 

Oma eripära võime kokku võtta hiljuti de?neeritud motoga „Me teeme valgust” (We make light). „Meie” tähistab perekonda ja meie pikaajalisi partnereid. „Teeme” tähistab pärandit, mis on pühendatud valdkonna kvaliteedimärgile Made in Italy. See tähendab ka alatist vaadet tulevikku, oma toodete ja protsesside pidevat täiustamist. „Valgust” oleme pidanud 70 aasta jooksul oma peamiseks ja ainsaks fookuseks. Nende kolme sõna ja elemendi kombinatsioon on tänapäeval tõesti ainulaadne kooslus, mis tõstabki Panzeri massi hulgast esile.

Milliseid projekte ise armastate? 

Kaks projekti on mulle eriti südamelähedased. Suurim projekt, mida olen kunagi kogenud, asub Jumeirah Palmis Dubais. Hoone arhitektuur on imekaunis, Panzeri profiili ulatuslik kasutamine kõrvuti teiste Itaalia ja Euroopa sisustusbrändidega muudab kogu projekti piirkonnas silmapaistvaks. Arhitektiks on äsja Pritzke auhinnaga pärjatud RCR Arquitectos arhitektuuribüroo. Teine südamelähedane projekt on ühendatud ühe minu arhitektuurilise lemmikuga: Sagrada Familia Barcelonas. Tänu Hispaanias kohalikule esindajale oli meil võimalus paigaldada hulgaliselt kohandatud Ring sarja tooteid, mis sobitusid ideaalselt Anton Gaudi arhitektimõttega.

Milliste toodete üle tunned uhkust? 

Erilist uhkust tunneme Jackie tootesarja üle, mis pakub laias valikus laua-, põranda-, seina- ja laevalgusteid. Sarja tuumaks on lauavalgusti, mis on ääretult keeruline turusegment, kus domineerivad mõned Itaalia disainibrändid ja üksikud Saksa tehnikatootjad. Meil oli ambitsioon luua toode täielikult enda majas, Enzo Panzeri käekirjaga, milles oleks ühendatud Itaalia inseneeria ja tootmine ning püsida karmis konkurentsis ka hinnakujunduses. Vaid kaks aastat pärast lansseerimist sai Jackie kõrge tunnustuse rahvusvaheliselt disainikogukonnalt, võites mitmed disainiauhindu nii Euroopas kui PõhjaAmeerikas. Sellest sai ka meie kataloogi üks kolmest bestsellerist. Me jätkame sellesse investeerimist, nüüd on eesmärk viia Jackie ka Asjade Interneti ajastusse. Messil Euroluce’e 2017 esitasime Jackie uut prototüüpi, mis ühendab Bluetoothi madalvooluseadme erinevate anduritega, mis suudavad tuvastada ruumi valgustugevust, temperatuuri ja niiskust ning saata signaale targa maja automaatjuhile. Kõike seda ilma auhinnatud disaini muutmata.

Kui kaasatud olete ise uute toodete kujundamisse? Kui tihti tellite disaini väljastpoolt ettevõtet? Milliste disaineritega peamiselt töötate? 

Enamik meie toodetest on disainitud maja sees. Teeme koostööd mitme disaineriga väljastpoolt ja viimastel aastatel on see number isegi kasvanud. Samas usume, et disainer peab tootmisprotsesse väga hästi tundma, et toode üldse jõuaks eduka lansseerimiseni. Oleme üha enam keskendunud projektipõhisele turule ja sisenenud sellega täiesti uude maailma. Tänu sellisele koostööle arhitektide ja disainiasjatundjatega saab välja töötada konkreetsed tooted, mida saab omakorda kasutada teiste projektide juures ning lisada neid ka meie tootekataloogi.

Kuhu suunas Panzeri bränd liigub? Kui suur on teie ambitsioon? 

Meie ambitsioon on luua tuntud ja tugev valgustitööstuse bränd, mis suudaks pakkuda dekoratiivseid ja arhitektuuriliselt pädevaid valgusteid ning sobivaid erilahendusi. Tahame jätkata ka rahvusvahelist laienemist, positsioneerides end peamistel turgudel juhtiva kaubamärgina, mis suudab läbi lüüa kogu maailmas.

Räägime Panzrerist Eestis. Mis on olnud siinne parim lugu? 

Eesti on jaoks minu jaoks eriline koht, kuna mu naine on Tallinnast pärit. Minu parim lugu on romantiline õhtusöök, mille ta korraldas NOA Restoranis varsti pärast selle avamist. Olime uudishimulikud, et vaadata asukohta ja proovida toitu, mille kohta öeldi, et see on üks parimaid Tallinnas. Oma suureks üllatuseks leidsin restoranist suurepärase kollektsiooni Panzeri rippvalgusteid Domino sarjast, puhutud klaas, mis oli kaetud käsitsi valmistatud kuldsete lehtedega. See oli Moodsa Valgustuse projekt, millest ma ei olnudki teadlik. Fantastiline üllatus!

 

Soodustooted